ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
ЗАГАЛЬНІ НАСТАНОВИ
Навчання в умовах карантину – неочікуваний виклик для вчителів та учнів, який засвідчить, наскільки вони розуміються на цифрових технологіях і є медіаграмотними, тобто володіють важливими навичками ХХІ століття, які на сьогодні потрібно застосовувати в режимі дистанційного навчання.
Перед кожним закладом загальної середньої освіти, кожним педагогічним працівником постала низка запитань, як-от: «Які форми та способи є оптимальними для організації навчання з використанням технологій дистанційного навчання?»; «Як оцінити результати навчання здобувачів освіти і при цьому забезпечити об’єктивність цих результатів?»; «Чи мають здобувачі освіти в умовах віддаленого навчання рівний доступ до отримання якісних освітніх послуг?». Запитання непрості, а отже, легкі відповіді, які б задовольнили всіх, знайти складно.
Керівниками закладів загальної середньої освіти відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 406 від 16.03.2020 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19» було видано наказ про організацію роботи очолюваних ними закладів під час карантину, яким визначити особливості провадження освітнього процесу. Заклад освіти повинен виробити власні підходи до контролю та оцінювання результатів навчання, моніторингу якості організації онлайн-уроків, їх змістового наповнення, нормативів щодо обсягу, характеру та часу виконання домашніх завдань; надати покрокові інструкції батькам та дітям стосовно того, як організувати самостійну роботу вдома, дотримуючись звичного режиму як при очному навчанні та водночас не забуваючи про відпочинок; чітко визначити, як відбуватиметься навчання та забезпечуватиметься зворотний зв’язок у системі «вчитель – учень» як ключовий елемент дистанційного навчання, а також забезпечити виконання освітніх програм, зокрема шляхом організації освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладів освіти здобувачами, а у виняткових випадках – шляхом ущільнення графіку освітнього процесу.
ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯМ-ПРЕДМЕТНИКАМ
Навчальний матеріал із предметів, який учні мають опрацювати самостійно в умовах віддаленого навчання, об’ємний за обсягом і нерідко складний для опрацювання в домашніх умовах. З огляду на це, кожен учитель має спільно з учнями та їхніми батьками виробити підходи до навчання, контролю та оцінювання результатів навчальної діяльності учнів в умовах карантину.
Найперше слід пояснити учням правила, за якими буде організоване навчання: скільки занять буде проведено впродовж тижня, о котрій годині, в якому режимі працюватимете, куди і як слід відправляти завдання та в які терміни тощо. Інструкції повинні бути конкретними, діти мають розуміти, що в них є чітка дата, до якої треба виконати завдання і надіслати вчителю.
Педагог має повідомити учням, що основним засобом навчання буде підручник, та домовитися, в якому форматі буде з ними працювати. Також учні можуть скористатися переглядом онлайн-уроків, адже телевізор є майже в усіх. Це потрібно, щоб упевнитися, чи кожен учень буде долучений до навчання й отримає якісні освітні послуги.
Важливо правильно ставити дітям завдання. Вираз «опрацювати параграф» для дитини може нічого не означати. Вимоги мають бути чіткими і зрозумілими учням, а завдання конкретними й однозначними, наприклад: прочитати параграф і сформулювати запитання для розуміння прочитаного, стисло переказати зміст, скласти план теми/твору, подати матеріал у формі таблиці/схеми, дати письмову відповідь на питання тощо.
Потрібно не тільки давати навчальний матеріал учням для опрацювання, а й дбати про об'єктивність результатів, що не менш важливо. Задля цього доцільно збільшувати питому вагу завдань творчого та проблемного характеру, які спонукатимуть учнів міркувати, а не пригадувати й відтворювати знання.
Співпрацю з учнями треба організувати таким чином, щоб не тільки зацікавити, а й бути впевненим у розумінні та свідомому засвоєнні матеріалу. Для цього підійде формат «поставте запитання вчителю». Якщо учень працює самостійно і йому щось незрозуміло, він пише про це вчителю.
Тиждень біології та екології
У Ганнопільській загальноосвітній школі з 25 лютого 2019 року по 01 березня 2019 року було проведено тиждень біології та екології. Робота була спланована так, щоб заходи були цікавими, повчальними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку учнів. Тиждень розпочався з робочої лінійки на якій учителька біології та екології Балан Л.Т. познайомила учнів з планом роботи Тижня. Учнів4 класу захопила « Подорож у мікросвіт». Цікаво пройшов конкурс малюнків « Мій домашній улюбленець». Впродовж всього дня на перервах учні із цікавістю розглядали роботи своїх ровесників, давали короткі коментарі та висловлювали свої враження. Переможцями стали учениця 6 класу Цюпра Анастасія та учениця 3 класу Колотило Каріна. У конкурсі « Біологічні розваги» перемогу здобули учениця 7 класу Бойко Вероніка та учениця 6 класу Коваленко Анастасія. Цікаві та змістовні повідомлення на тему « Факти і тільки факти», « Книга рекордів серед рослин та тварин» підготували учні 11 класу Цюпра Тетяна і Чорна Марина та учень 9 класу Скіп Богдан. Активними учасниками « Брейн-рингу» були учні 8-9 класів. Тиждень закінчився захоплюючою квест-грою « Пошук скарбів» для учнів 6-11 класів, перемогу здобули учні 11 класу. Тиждень пройшов цікаво та змістовно.
05.03.2019 | Aдмін