Типові ознаки булінгу та куди звертатися у випадку цькування.
Зміст
Типові ознаки булінгу та куди звертатися у випадку цькування.
Отже, типовими ознаками булінгу є: • систематичність (повторюваність); • наявність сторін: кривдник, потерпілий, спостерігачі (за наявності); • дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.
ВАЖЛИВО: КУДИ ЗВЕРТАТИСЬ ОСОБІ У ВИПАДКУ БУЛІНГУ: • в поліцію із заявою про вчинення правопорушення; • до керівника закладу освіти або вчителя; • до батьків або дорослих, яким довіряєш; • до шкільного психолога; • на Національну дитячу «гарячу» лінію 116 111 (для надання консультації); • до Єдиного контакт-центру безоплатної правової допомоги 0 800 213 103
Якою може бути порада батькам: стати для своєї дитини дорослим, якому дитина може довіряти.
ПАМ`ЯТКА: – треба батькам вчити дітей емоцій щастя та радості; – в розмові з дитиною говорити про те, що засмучуватися – нормально, але допускати біль від інших – не можна; – говорити з дитиною про те, що вона відчуває; реагувати на емоційні стани дитини, намагатися зрозуміти причину через гру чи інші види спілкування; – бути в контакті з вчителем, в т.ч. через дитину, адже вона теж має вибудовувати контакт з вчителем як відповідальним безпечним дорослим у школі.
Форма заяви про випадки булінгу (цькування)
Директору
Ганнопільського ліцею
Г. І. Литвинюк
_______________________________
(П.І.Б. заявника)
_______________________________
(адреса)
_______________________________
(контактний телефон)
ЗАЯВА
Повідомляю Вас про прояви булінгу (цькування) щодо мене/моєї дитини, учня/учениці __________ класу, ________________________________________, (П.І.Б. учня/учениці) учнем/учнями/вчителем/вчителями, ____________________________________________, (ПІБ учня/учнів, вчителя/вчителів) які проявляються у :
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ (перерахувати факти цькування, вказати час, місце і інші обставини, а також наслідки цькувань) ____________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Прошу Вас належним чином вивчити факти, зазначені у заяві, і повідомити про прийняте рішення та вжиті заходи у встановлений законодавством термін.
«_____» ___________ 20__ року ________ /______________/ (Підпис) (ПІБ заявника)
Додаток 4
до наказу по Ганнопільському ліцею
«Про організацію роботи щодо запобігання
та протидії булінгу (цькуванню) в Ганнопільському ліцеї»
від 6 вересня 2023 року №
Процедура подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькування) та порядок реагування на них
1. Директор ліцею доводить до відома учнів, педагогічних працівників, батьків та інших учасників освітнього процесу щодо їх обов'язку повідомляти його про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
2. Заяву за формою затвердженого зразка (додаток 3) необхідно подати для реєстрації відповідальній особі.
3. Відповідно до такої заяви керівник закладу видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.
4. Для прийняття рішення за результатами розслідування директор ліцею створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі - Комісія) та скликає засідання.
5. До складу такої Комісії можуть входити педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, директор та інші заінтересовані особи.
6. Рішення Комісії повідомляється усім сторонам конфлікту та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.
Додаток 5
до наказу по Ганнопільському ліцею
«Про організацію роботи щодо запобігання
та протидії булінгу (цькуванню) в Ганнопільському ліцеї»
від 6 вересня 2023 року №
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)
Якщо Комісія визнала, що випадок, описаний у поданій заяві, є булінгом (цькуванням), а не одноразовим конфліктом чи сваркою, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор ліцею зобов'язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службу у справах дітей.
Додаток 2
до наказу по Ганнопільському ліцею
«Про організацію роботи щодо запобігання
та протидії булінгу (цькуванню) в Ганнопільському ліцею»
від 6 вересня 2023 року №
План заходів, спрямованих на запобігання
та протидію булінгу (цькуванню) на 2023 рік
№ з/п |
Заходи |
Терміни виконання |
Відповідальні |
1.
|
Перевірка приміщень, території закладу освіти з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування). |
Раз в тиждень |
Адміністрація ліцею. |
2. |
Посилення чергування педагогів на перервах у місцях, які можуть бути потенційно небезпечними. |
Постійно |
Заступник директора з виховної роботи Мируха В.В.
|
3. |
Просвітницькі заходи: 1. Психопрофілактична бесіда на тему «Стоп булінг!» для учнів 5 – 11 класів. 2. Круглий стіл для педагогічного колективу на тему «Безпека в ліцеї». 3. Навчання методам медіації учнів, членів учнівського самоврядування. 4. Години спілкування «Кібербулінг» для учнів 9 – 11 класів. 5. Перегляд відео «Булінг у ліцеї. Як його розпізнати» для учнів 5 – 11 класів. 6. Бесіди на тему «Булінг та кібербулінг» (корисні поради для батьків). 7. Консультативний пункт «Скринька довіри».
|
вересень – жовтень
Вересень
Вересень– жовтень
Жовтень
Жовтень – листопад
Листопад
Постійно |
Класні керівники. |
4. |
Моніторинг безпечності та комфортності освітнього середовища шляхом анкетування. |
Лютий |
Заступник директора з виховної роботи Мируха В.В.
|
5. |
1.Підвищення кваліфікації педагогічних працівників 2. Навчання керівників методичних об’єднань класних керівників. 3. Навчання-тренінг «Дорослішай на здоров’я» 4. Навчання-тренінг «Рівному – рівний». 5. Навчання-тренінг «Я – моє здоров’я – моє життя» 6. Тренінг «Навчання кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у дітей» 7. Навчання-тренінг «Впровадження програми виховної роботи з учнями «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» 8. Навчання-тренінг «Базові навички медіатора в освітньому закладі» 9. Онлайн курс «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти» (розроблено МОН України разом з партнерами, реєстрація за посиланням: https://prometheus.org.ua/courses/)
|
Відповідно до заявки на проходження навчання
Згідно з графіком
4 дні
4 дні 4 дні
4 дні
4 дні
4 дні |
Адміністрація ліцею. |
6. |
Зустріч з представниками територіальних органів: 1. Національної поліції України. 2. Відділу охорони здоров`я Тульчинської ОТГ. 3. Бюро правової допомоги. 4. Служби у справах дітей.
|
|
Адміністрація ліцею |
7. |
Проведення інструктажів для всіх представників освітнього процесу.
|
Періодично |
Адміністрація ліцею |
8 |
Робота ради з профілактики правопорушень. 1.Розгляд на засіданні ради питання протидії та попередження булінгу в ліцеї. 2. Проведення спільно з органами учнівського самоврядування заходів, спрямованих на виховання толерантності, відносин взаємоповаги в закладі освіти та за його межами.
|
Березень
Постійно |
Голова ради з профілактики правопорушень |